2a – Park Narodowy Kiskunsagi – spacer po dnie węgierskiego jeziora

DZIEŃ 2

Wstaję rano i mówię światu:
HAU, HAU, HAU,
spałbym, spałbym, spał…

Zajmuje nam około półtorej godziny, aby się zebrać i ruszyć do Parku Narodowego Kiskunsagi. Znajduje się on częściowo na dnie byłych słonych jezior i chciałem znaleźć resztki osadów solnych zdeponowanych na stepie. Mam je na zdjęciu w prospekcie reklamującym węgierskie parki narodowe.

Z kempingu wracamy zatem do drogi 52, skręcamy na zachód i po kilku kilometrach znajdujemy zjazd z małym, pustym parkingiem. Tam zaczyna się jeden ze szlaków, który wydaje mi się, doprowadzi nas do celu.

Spacer okazuje się bardzo przyjemny – takie Węgry kocham. Roślinność jest inna niż w Polsce. Definitywnie nie wygląda to jak polski lasek czy zagajnik, choć trudno mi to oddać na zdjęciach.

Czasami szlak przypomina trochę, ale tylko trochę, spacer po Pustyni Błędowskiej:

Czy ktoś wie jak nazywa się to cudo? Pełno go tutaj jest:

Tę roślinę znają zapewne ci z Was którzy pracują w kwiaciarni – asparagus. Sam kupiłem sobie do ogrodu za 10 złotych, a tutaj rośnie jak gdyby nigdy nic…:

Pod stopami wydmy porośnięte stepowym zielskiem, pośród którego można znaleźć muszelki, świadectwo przeszłości tego terenu:

Idziemy może z godzinę, ale osadów solnych, ani widu, ani słychu.

Jeno natykamy się na taką rozwaloną chałupę:

Decyduję się zawrócić, bo chciałbym dziś jeszcze zaglądnąć do Smederewa. Ale nie poddam się: następnym razem wezmę to zdjęcie z prospektu reklamowego do punktu informacyjnego Parku Narodowym Kiskunsagi i niech mi pokażą gdzie moje solne depozyty się znajdują.

Liczba turystów na szlaku: gdy my już wracamy, spotykamy 3 osoby.

Dziś doszliśmy chyba do numeru 3:


CIĄG DALSZY>>>

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wegry i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

