19d – Droga Butrint – Himare

Był plan, aby skorzystać z promu i wjechać na jakąś górę w pobliżu Butrintu, aby napawać się widokiem laguny i półwyspu z góry, ale późna pora i morderczy upał, skłaniają mnie do rezygnacji z tych zamiarów.

Ruszamy do serca albańskiej laguny, z powrotem na północ, mijamy Ksamil i Sarandę. Droga odbija od morza – pięknie i pusto, a potem wraca nad Morze Jońskie. Przypomina się Jadranka.

Nie zatrzymujemy się. W planie jest znalezienie kwatery na 3 noce w Himare. Już po wjeździe do miasta, okazuje się, że nie był to najlepszy wybór. Olbrzymia ilość ludzi, ulice zawalone samochodami, tak, że ciężko się zatrzymać – typowo turystyczny kurort.

Uderzam do sporego hotelu w centrum, ale nie mają już miejsc. Jedziemy dalej na północ miasta, gdzie dostrzegam napis o noclegach na jednym z domów. Z trudem znajduję kawałek miejsca, by zaparkować i idziemy obadać sprawę. Owszem jest możliwy nocleg, ale tylko na dwie noce, bo potem przyjeżdżają do naszej Albanki goście z Włoch. Cena też nie jest atrakcyjna, bo około 185 zł za noc – drogo jak na tę cześć Bałkanów! Ale jesteśmy zbyt zmęczeni by dalej szukać. Bierzemy.

Zasuwamy żaluzje, bo dosyć mamy słońca i włączamy telewizor, aby dowiedzieć się co tam na olimpiadzie, ale jakość jest fatalna, nasz albański jeszcze nieprzećwiczony, więc jedynie udaje nam się ustalić, ze Radwańska odpadła. Pokój jest mały i czysty, ma aneks kuchenny i łazienką, a z balkonu widok w kierunku morza:

oraz w kierunku gór:

Niby dzisiaj dużo nie zwiedziliśmy, ale jesteśmy z Moją Lepszą zbyt zmęczeni, aby wieczorem wyjść jeszcze na plaże, tak jak było w planie. Zasypiamy niemal z kurami. Nie mam liszai i parchów, ale w ramach profilaktyki, zamierzam we śnie uważać na to, co powie Asklepios.

CIĄG DALSZY>>>

Ten wpis został opublikowany w kategorii Albania i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.